RECUPERAREA CREANȚELOR MAI MARI DE 10 000 LEI, SCADENTE DE MAI MULT DE 30 ZILE
Conform Informațiilor disponibile pe site-ul Ministerului Economiei http://economie.gov.ro/transparenta-decizionala/proiecte-in-dezbatere-publica se află în dezbatere publică Proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacității de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 211/2001.
Pe scurt, Proiectul de Ordonanță prevede că firmele cu sediul în România, indiferent de forma de organizare și de capital (privat sau de stat) au obligația de a întocmi situația privind facturile restante mai mari de 10 000 lei individual sau cumulând 10 000 lei pe același creditor/debitor și mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadență, dacă scadența este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România.
Situația privind facturile restante mai mari de 10 000 lei, astfel intocmită, va cuprinde:
a) elemente de identificare a calității de debitor:
1. denumirea, sediul social și codul fiscal;
2. denumirea, sediul social și codul fiscal ale creditorului;
3. numărul, data emiterii, scadență, dacă este clar specificată, valoarea și soldul facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
4. datele de contact oficiale, inclusiv adresa oficială de email;
b) elemente de identificare a calității de creditor:
1. denumirea, sediul social și codul fiscal;
2. denumirea, sediul social și codul fiscal ale debitorului;
3. numărul, data emiterii, scadență, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie încasată de la debitor”;
4. datele de contact oficiale, inclusiv adresa oficială de email” .
Aceasta situație a facturilor restante trebuie actualizată la intervale de cel mult 30 de zile”.
Ordonanța nu este încă în vigoare, însă nu există motive pentru care să nu fie adoptată, având în vedere că prin aceasta se urmarește să se țină sub control riscul ajungerii în incapacitate de plată, incapacitate care de cele mai multe ori afecteaza chiar posibilitatea ANAF-ului de a încasa taxele și impozitele aferente veniturilor realizate.
Dar ca orice măsură, aceasta va cauza costuri suplimentare firmelor creditoare, care pe lângă neîncasarea la scadență a facturilor, vor avea o declarație în plus de completat lunar.
Considerăm că prin măsuri eficiente de recuperare a creanțelor la scadență această obligație poate fi mai putin impovaratoare pentru firme, deoarece obligația nu va exista decât în situația în care există facturi scadente de mai mult de 30 de zile și fiecare din aceste facturi/aceste facturi cumulate per Debitor, depășesc 10. 000 lei.
Informații privind măsuri de recuperare a creanțelor pe care le puteți implementa vă invităm să citiți și aici: http://www.enea-rotaru.ro/recuperare-creante-comerciale-b2b.html
Veți gasi o serie de sfaturi pe care le puteți implementa pe cont propriu, dar și cum puteți obține externalizarea activității dvs. de recuperare a creanțelor.
Pe scurt, Proiectul de Ordonanță prevede că firmele cu sediul în România, indiferent de forma de organizare și de capital (privat sau de stat) au obligația de a întocmi situația privind facturile restante mai mari de 10 000 lei individual sau cumulând 10 000 lei pe același creditor/debitor și mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadență, dacă scadența este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România.
Situația privind facturile restante mai mari de 10 000 lei, astfel intocmită, va cuprinde:
a) elemente de identificare a calității de debitor:
1. denumirea, sediul social și codul fiscal;
2. denumirea, sediul social și codul fiscal ale creditorului;
3. numărul, data emiterii, scadență, dacă este clar specificată, valoarea și soldul facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
4. datele de contact oficiale, inclusiv adresa oficială de email;
b) elemente de identificare a calității de creditor:
1. denumirea, sediul social și codul fiscal;
2. denumirea, sediul social și codul fiscal ale debitorului;
3. numărul, data emiterii, scadență, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie încasată de la debitor”;
4. datele de contact oficiale, inclusiv adresa oficială de email” .
Aceasta situație a facturilor restante trebuie actualizată la intervale de cel mult 30 de zile”.
Ordonanța nu este încă în vigoare, însă nu există motive pentru care să nu fie adoptată, având în vedere că prin aceasta se urmarește să se țină sub control riscul ajungerii în incapacitate de plată, incapacitate care de cele mai multe ori afecteaza chiar posibilitatea ANAF-ului de a încasa taxele și impozitele aferente veniturilor realizate.
Dar ca orice măsură, aceasta va cauza costuri suplimentare firmelor creditoare, care pe lângă neîncasarea la scadență a facturilor, vor avea o declarație în plus de completat lunar.
Considerăm că prin măsuri eficiente de recuperare a creanțelor la scadență această obligație poate fi mai putin impovaratoare pentru firme, deoarece obligația nu va exista decât în situația în care există facturi scadente de mai mult de 30 de zile și fiecare din aceste facturi/aceste facturi cumulate per Debitor, depășesc 10. 000 lei.
Informații privind măsuri de recuperare a creanțelor pe care le puteți implementa vă invităm să citiți și aici: http://www.enea-rotaru.ro/recuperare-creante-comerciale-b2b.html
Veți gasi o serie de sfaturi pe care le puteți implementa pe cont propriu, dar și cum puteți obține externalizarea activității dvs. de recuperare a creanțelor.